fbpx

Beter en dieper slapen



Beter en dieper slapen

We leven in een tijd waarin veel mensen last hebben van een slechte nachtrust. In Nederland zijn er meer dan 3 miljoen mensen (17,5%) die kampen met slaapproblemen. Veel van deze slaapproblemen zijn met simpele en praktische methodes te verhelpen, zonder dat er medicatie aan te pas hoeft te komen.

Bij fitvanbinnen.nl willen we mensen bewustmaken van het feit dat slaapproblemen vaak het gevolg zijn van verkeerde gewoontes en dat met een aantal simpele aanpassingen slaapproblemen verleden tijd zijn.

Voor ons is het belangrijk dat jij weer fit en fris wakker wordt en meer energie hebt gedurende de dag.

Hoe pakken we dit aan?

  • We richten ons op de echte oorzaken van slaapproblemen;
  • We bieden wetenschappelijk onderbouwde oplossingen;
  • Deze oplossingen zijn gemakkelijk in de praktijk toe te passen;
  • We onderzoeken de beste producten op het gebied van slaap. Zo doe je geen miskoop bespaar je veel geld op de lange termijn.

De meest praktische methode om snel van je slaapproblemen af te komen

Boek 7 stappen perfect slapen

De 7-stappen methode is een erg effectieve manier om van je slaapproblemen af te komen. Deze methode focust zich op de hele dag, en niet alleen op de avond. Door de oorzaken bij de wortel aan te pakken, kun je de oplossing ook bij jezelf vinden.

Met deze methode:

  • reken je af met angst, spanning en malende gedachten;
  • maak je de juiste hormonen aan op het juiste moment;
  • herstel én versterk je de natuurlijke schommeling van je lichaamstemperatuur;
  • stel je je biologische klok in om een ‘slaapgolf’ te ontwikkelen.

Ben je bijvoorbeeld van tevoren al bang dat je (weer) niet in slaap kunt vallen en houdt dit je bezig zodra je in bed ligt?

En ben je veel vaker moe en lusteloos dan je zou willen?

Ben je al ontzettend lang op zoek naar de perfecte oplossing, of wil je stoppen met bepaalde medicatie?

Wanneer jij jezelf in een of meerdere van bovenstaande punten herkent is het tijd voor een oplossing die echt werkt en die je eindelijk weer eens een goede nachtrust bezorgt. De 7-stappen methode helpt hierbij door in te gaan op kleine aanpassingen die elkaar versterken en samen zorgen voor grote verbetering.

Alleen vandaag 50% korting! Klik hier en slaap vanavond al beter.

De beste producten voor in de slaapkamer

Val sneller in slaap met:

Witte ruis machine

numsy dreamland

Een witte ruis machine, of een white noise machine, creëert een ruis waar je rustig van wordt en beter door kunt slapen. De machine zendt een consistente monotone ruis uit, waardoor andere omgevingsgeluiden en lawaai minder opvallen.

Hierdoor kunnen de hersenen zich beter concentreren en ontspannen. Zo val je sneller in een diepere slaap. Het geluid van witte ruis is vergelijkbaar met een statische tv, of het gekraak van een oude radio. Een witte ruis machine is geschikt voor zowel kinderen en baby’s, maar ook voor volwassenen.

Meer weten? Wetenschappelijk bewezen: Witte ruis zorgt voor een goede nachtrust

Verzwaringsdeken

Calmy verzwaringsdeken

Een verzwaringsdeken is een zware deken waarmee je rustiger, beter en meer ontspannen kunt slapen. De deken maakt gebruik van ‘deep pressure stimulation’.

Hierbij helpt de lichte druk het zenuwstelsel te ontspannen. Door gelijkmatige druk op het lichaam uit te oefenen, helpt de verzwaringsdeken dus bij een betere nachtrust.

Uit onderzoeken is gebleken dat je hiermee sneller in slaap valt en minder vaak wakker wordt gedurende de nacht. Het is het beste om een verzwaringsdeken te kiezen die 10% van het lichaamsgewicht weegt.

Er zijn verschillende verzwaringsdekens op de markt voor volwassenen. Inmiddels zijn ze ook verkrijgbaar voor kinderen.

Meer weten? Ontdek de beste verzwaringsdekens van 2021

Wake Up light

Philips HF3531 Wake Up Light

Een wake up light is een wekker met een lamp die de opgaande zon nabootst. Hierdoor word je op een fijne en natuurlijke manier gewekt waardoor je lichaam ook beter wakker wordt.

De wekker speelt vaak natuurgeluiden af. Je kunt bijvoorbeeld luisteren naar fluitende vogels of het geluid van het strand met de zee. Doordat je op een ontspannen manier ontwaakt, heb je meer energie gedurende de dag.

Naast de wake up lights, bestaan er ook sleep lights die je juist helpen in slaap te vallen door gebruik te maken van een zonsondergang.

Meer weten? Uitgerust wakker worden met een wake up light!

Slaaptrainer voor kinderen

Zazu Slaaptrainer Kinderwekker

Veel kinderen beschikken nog niet over een echt tijdsbesef en vinden het moeilijk om het ritme van de dag en nacht in te schatten.

Ze gaan bijvoorbeeld uit bed en denken dat het tijd is om de dag te beginnen, terwijl het eigenlijk nog veel te vroeg is. Een slaaptrainer is een soort kinderwekker.

Het helpt kinderen om te begrijpen wanneer de dag begint en wanneer ze nog even moeten blijven liggen. Vaak wordt dit op de slaaptrainer aangegeven met een leuk icoontje en een kleurtje. Zodra het kind dit eenmaal begrijpt, krijg je zelf ook een betere en meer ontspannen nachtrust.

Wil jij niet meer te vroeg gewekt worden? Ontdek de voordelen van een goede slaaptrainer.

Slaapmasker

Slaapmasker waar op letten

Met een slaapmasker kun je overal en altijd in het donker slapen. Een slaapmasker is een stuk goedkoper dan verduisterende gordijnen, en neem je makkelijk overal mee naar toe als je eens een nachtje ergens anders slaapt.

Daarnaast zorgt een slaapmasker voor een diepere en langere nachtrust. De hersenen associëren duisternis met slapen, waardoor je vaak ook beter slaapt in een donkere kamer.

Met dit eenvoudige middel verbeter je de slaapkwaliteit doordat de aanmaak van melatonine gestimuleerd wordt en uitgedroogde ogen worden voorkomen.

Bekijk de beste slaapmaskers van 2021

Daglichtlamp

Daglicht lamp wakker worden

Een daglichtlamp verspreidt licht dat erg lijkt op daglicht. Dit helpt bij het energieniveau en heeft een positieve invloed op je humeur en gezondheid. Een daglichtlamp werkt dus goed wanneer je je overdag futloos voelt of last hebt van een winterdipje.

Lichttherapie met een daglichtlamp helpt bij het aanvullen van tekorten van het natuurlijk daglicht. Zo voel je je fitter en energieker, ook in het najaar of de winter.

Een daglichtlamp helpt ook goed bij een verstoord dag- en nachtritme door bijvoorbeeld een jetlag.

Meer weten? Bekijk de beste daglichtlampen van 2021.

De juiste luchtvochtigheid

ideale luchtvochtigheid

De juiste luchtvochtigheid in de slaapkamer is belangrijk voor een goede nachtrust. Door een te hoge luchtvochtigheid kan je lichaam minder goed vocht verdampen. Als gevolg hiervan krijg je het warm en ga je meer zweten. Hierdoor slaap je minder goed.

Een te lage luchtvochtigheid daarentegen  is ook niet goed. Dit kan namelijk je neus- of keelholte uitdrogen. Ook hier kun je ‘s nachts last van krijgen.

Een goede luchtvochtigheid in de slaapkamer is tussen de 40% en 60%. Dit kun je gemakkelijk meten met behulp van een hygrometer of een luchtvochtigheidsmeter.

Wat is de juiste luchtvochtigheid voor jouw slaapkamer?

Ontdek de oplossing voor jouw slaapprobleem

Wat de oorzaak ook is van jouw slechte nachtrust, er is een goede oplossing voor. We helpen je graag bij het oplossen van je slaapproblemen zodat je de dag weer fit en energiek kunt beginnen!

Hierbij kijken we naar de echte oorzaken van jouw slaapprobleem en bieden we oplossingen aan die echt werken en wetenschappelijk onderbouwd zijn.

Bekijk de oplossingen voor:

view: XS SM MD LG XL